6. trinn på tvilling tur

Bål

6. trinn på Vetland og Oppsal skole hadde en fantastisk overnattingstur ved Ulsrudvann. Det var mange elever som gledet seg til og var spente på å overnatte ute. Noen hadde mye erfaring fra teltlivet og andre hadde aldri overnattet i telt før. 65 spente elever og fire lærere satte kursen mot Ulsrudvann på torsdag formiddag, etter å ha måttet utsette turen ett døgn pga dårlig vær. Målet for turen var å få fisket, padlet i kano, grillet og praktisert masse sosial moro. Alle var veldig flinke til å hjelpe hverandre, aktivisere seg selv og passe på at alle hadde en super tur. Vi fikk også besøk av mange foresatte som hjalp til med å sette opp telt og overnattet sammen med oss. Etter 8 timer med padling og annen lek nærmet kvelden seg. Alle var flinke til å finne sitt telt og sovepose når klokka var 22.00. Etter en natt med litt søvn og besøk av en nysgjerrig rev, pakket vi campen og gikk tilbake til skolen. Både barn og voksne var veldig fornøyde med turen. Noen ville allerede dra på tur igjen neste uke. Nok ett vellykket tvillingsamarbeid.