Internasjonal dag

odforside

Internasjonal dag

I dag hadde ungdomstrinnet internasjonal dag i forbindelse med Operasjon dagsverk neste uke. Trinnet ble delt opp i grupper hvor de skulle gå rundt på ulike stasjoner . Målet var å tjene penger så man kunne kjøpe lærebøker, mat og rent vann. De skulle få ett innblikk i konsekvensene av å ikke tjene nok til det aller mest nødvendigste. Det ble også holdt en kahoot for å sjekke elevenes kunnskap og medelever holdt ett foredrag for å informere og motivere medelever før den store innsamlingsdagen.

Operasjon Dagsverk

Årets tema er "Vi er alle oljebarn" og årets operasjon dagsverk går til Naturvernforbundet/Natur&*Ungdom/Nigeria Environmental Rights nation. Prosjektet går ut på å gi ungdom i Nigerdeltaet redskapene til å holde oljeselskapene ansvarlig og skape seg en bedre fremtid med mer bærekraftig ressursbruk.