Mobilhotell på Oppsal

Mobilhotell1

7c var først ute med eget mobilhotell på Oppsal skole. Hotellet har vært åpent siden nyttår og fungerer veldig godt. Så godt at også 7b har fått sitt eget hotell. Elever i 7c har bygget deres hotell, og kontaktlærer Ole Kristian har bygget hotellet i 7b. Elevene i 7c har også gitt hotellet sitt eget navn, Hotel Cæsar Jr. Og de har fått en spesialdesignet logo.

Formålet var å få bort distraksjonene mobiltelefonen medførte blant elevene. Selv om det ikke er lov å bruke telefonen på skolen var fristelsen til dette stor for mange. Foreldrene ble informert om opplegget og måtte underskrive avtale for sitt barn. Det er frivillig å levere inn telefonen, og helst bør den være hjemme. Mobilene blir låst inn i første time, og levert ut før de går hjem for dagen. Mange elever benytter seg av tilbudet, og problematikken med synlige telefoner der de ikke skal brukes er borte.

Denne måneden har hotellene sommerkampanje. Poengoppsamling for dager de enten har telefonen sin på hotellrommet eller hjemme. Premier deles ut siste skoledag for de beste hotellgjestene. Sist fredag var det superfredag på Hotel Cæsar jr. Alle hotellgjestene fikk en treat i form av en seigmann da de hentet telefonen sin for dagen. Superdager vil kanskje dukke opp flere dager før hotellene stenger for sommeren.

Kontaktlærerne på 7. trinn synes det har vært et vellykket prosjekt!"