Regler og rettningslinjer skriftlig eksamen

• 08.30: Oppmøte. Eleven setter seg på anvist plass.
  • Mobiltelefoner slås av og leveres inn sammen med sekk/veske.
  • 08.45: Vær klar til å starte eksamen.
  • 09.00: Oppstart eksamen. Innlogging og nedlastning av oppgaver.

• Eksamen varer i 5 timer + 15 min i tillegg for levering av prøvesvar. 1 time ekstra tid til dem som har fått innvilget det.
  • Eleven kan ikke forlate plassen uten lov. Det blir jevnlig mulighet for luftepauser.
  • Alle hjelpemidler tillatt, unntatt enhver form for kommunikasjon, som prat, internett, telefon og andre verktøy som tillater kommunikasjon
  • Det skal være stille og rolig i eksamenslokalet under eksamen.
  • Når en elev er ferdig med arbeidet og ønsker å levere besvarelsen, gir han/hun tegn til en inspektør, som sender prøven elektronisk / kontrollerer papirene, samt skriver ut en kvittering og papirkopi av prøven.
  • Eleven blir sittende på plassen sin til han/hun får lov til å gå. Eleven forlater rommet og korridoren.
  • Elevene skal ikke forstyrre eller hindre gjennomføringen av eksamen. Hvis en elev bryter reglementet, kan han/hun etter en advarsel, bli bortvist fra eksamenslokalet. Bortvisning avgjøres av rektor.
  • Dersom en elev ikke kan møte til eksamen på grunn av sykdom, må skolen få beskjed snarest mulig. Gyldig fravær krever legeattest.