Fra base til klasserom

hovedbilde ombygging

Da er Oppsal skole i gang med å omgjøre baseskolen, som kom til i 2008, etter en omfattende rehabilitering av skolens område/bygg.  Etter noen år med testing av baseskoleprinsippet er det bestemt i samråd med undervisningsbygg å gjenskape den tradisjonelle skolemodellen med klasserom. I sommer fikk 1.-4.trinn og AKS en total forvandling av sitt hus. Mange nye vegger ble satt opp og alle fikk egne klasserom. Etter noen uker med prøvekjøring er konklusjonen til lærerne at dette er fantastisk. Det er mye mer ro og harmoni i klasserommene, gangene og i fellesarealer. Elever og lærere er mer fokuserte og har mer overskudd etter en lang dag på skolen. I disse dager jobbes det på u.trinnet. Først ut er Elvåga seksjonen. Med god erfaring fra "annerledes" skole, så har vi måttet finne kreative løsninger. Musikkrom er tatt i bruk som arbeidsrom for lærerne og Gullsmeden og personalrom omgjort til klasserom. Målet blir jo å bli ferdig på u.trinn før jul om alt går bra, for så å starte arbeidet på m.trinn. Da ble det ett annerledesår til på Oppsal skole, men alle tar det med ett smil og med godt mot. Vi gleder oss til resten står ferdigstilt engang i 2022. Kanskje vi da kan få til en vanlig skolehverdag igjen.